Kniha návštěv - diskuze

Uši/neuši

Josef Krupka-"parní" veterinář | 28.09.2015

Zdenku, ten maličký dotazs jsem učinil neb jsem našel foto 475.105 s ušima... Prosím Tě na uši "čouda" nejezdí, vaše pětasedma je pěkná jak s nimi tak i bez nich. Zkrátka ocelová kráska...No první Mikáda původně byla bez uší, německé BR52 zpočátku jezdily taky bez nich, ale je fakt, že se kouř při zavřeným regulátoru tolik neválí po kotli a nevadí to četě ve výhledu-píšu to správně? Proto na němky dosazovali plechy Witte. Jinak aspoň podle fotek jsem sledoval opravu 111-áctky (mám to bohužel do Plzně poněkud z ruky-asi 100km), z učebních důvodů jsem si stáhl k soukromému použití dosti fotek. Anatomie mě nebyla cizí...Pokud by z tý opravy bylo víc dokumentace nepohrdnu, naopak bych za fotky velice poděkoval, ale vím, že během sezony je dosti frmol a na web zkrátka není čas. Zdraví Pepa.

475.105 versus 475.111

Josef Krupka-"parní" veterinář | 28.09.2015

Tak trošku jsem sledoval diskusi o uších/neuších. No, důležité je, že ocelová kráska jezdí a to jako čert. Samozřejmě jste si na ní mákli a je to na ní vidět. Přec jen však malý dotaz mám: našel jsem k výrobě pětasedem(šlechtičen) tuto: Výroba začala v roce 1947, první lokomotivy se začaly předávat ČSD v listopadu 1947. Prvních dvacet strojů (475.101 až 120) odpovídalo předešlému popisu, jejich usměrňovací plechy měly horní hranu ve výši komína. Dalších 35 lokomotiv (475.121 až 155) se shodovalo s předchozími stroji, ale jejich usměrňovací plechy byly nižší. Výjimku tvořila 475.125, u které se po určitou dobu zkoušel místo usměrňovacích plechů speciální kanál pro strhávání kouřových plynů. U strojů inv. čísel 52 až 55 se použily svařované přehřívačové komory, ty nebyly k trubkovnici upevněny šrouby, ale byly přivařeny. Všech 55 strojů mělo jednoduchý komín s klapkou pro zabránění nežádoucího proudění vzduchu kotlem v případě odstavení lokomotivy. Lokomotivy 475.156 až 182 se vzhledově lišily zešikmenými usměrňovacími plechy francouzského typu. Lokomotivy inv. čísel 80 až 82 se již vybavily komíny typu Kylchap. Změněn byl i průměr parních válců na 530 mm, a to od inv. čísla 71. Usměrňovací plechy byly nižšího zešikmeného provedení. Má autor informací pravdu či ne? Internet je někdy ošidný...Předem díky za objasnění.

Osud plecháčů 242.256, 202 a 203 ?

Admin Parní vlak | 25.03.2014

Nemá někdo informaci jaký čeká osud plecháče 242.202 + 242.203 + 242.256, které opustili plzeňské depo 22.3.2014 ? 242.203 prý dojela do Strakonic, kde stojí pro neschopnost (poškozena v r.2013 při vykolejení v Nepomuku) a zbylé dvě 242.202 a 242.256 byly viděny na "staré Tišnovce". Případné foto je možné zaslat pomocí formuláře v dolní části této stránky. Děkuji. Admin.

Re: Osud plecháčů 242.256, 202 a 203 ?

Admin Parní vlak | 14.05.2014

Podle posledního zjištění byly zmíněné lokomotivy prodány do Bulharska. Reko pravděpodobně provede CZ LOKO přímo pro zákazníka.
Admin.

475.111 s "ušima"

Oxík | 12.09.2013

Mně se tedy osobně víc líbí s "ušima". A navíc bych byl rád, kdyby byla opět označená jako 475.111. Tak přece byla vyrobena. Velmi bych uvítal tu starou dobrou 475.111 s "ušima". Jako dříve.

Re: 475.111 s "ušima"

Admin Parní vlak | 03.10.2013

475.105 bylo takové oživení provozu po opravě kotle kdy 475.111 pomyslně suplovala již nebožku 475.105. Dobrá zpráva pro Vás, nyní jsou již "uši" na svém místě a říjnové jízdy už to bude zase stará známá 475.111.

Záznamy: 1 - 6 ze 18
1 | 2 | 3 >>

Přidat nový příspěvek


Soubor k diskuzi

Zde můžete zaslat případný soubor k diskuzi. Bude zveřejněn pod diskuzí. Pole označená * jsou povinná.

Zvolte soubor